Let op: Vacature- en recruitmentfraude: phishing-berichten uit naam van EN-flex.Lees meer.

Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe werkt het fasensysteem?

Hoe langer je werkt des te meer rechten bouw je op. Fase 1/2. Deze fases samen duren 52 gewerkte weken, iedere week die je minimaal 1 uur werkt telt mee, werk je niet dan telt deze niet mee als gewerkte week. In deze fase is er geen loondoorbetalingsverplichting, dus geen werk is geen loon. Als je 21 jaar of ouder bent ga direct basispensioen opbouwen. (let op vanaf 1/1/2024 is dit van 18 jaar) Jij betaalt hier zelf niet voor niets, dat doen wij voor jou. In fase 1/2 geldt er geen aanzegtermijn zowel voor onze inlener als voor jou. Zodra je 26 weken hebt gewerkt geldt er een aanzegtermijn van 10 dagen, dus als het bedrijf waar je werkt afscheid van je wilt nemen dan moeten zij en/of wij dit per mail aan jou mededelen en heb je de mogelijkheid nog volgens rooster te werken in de komende 10 dagen. Ben je een jaar werkzaam dan krijg je een vaste uren aanbieding. Indien je 52 weken hebt gewerkt ga je naar fase 3. In deze fase kan je max. 6 contracten voor bepaalde tijd in 3 jaar tijd krijgen. Hierbij heb je recht op loondoorbetaling mocht er geen werk zijn. In deze fase ga je naar plus pensioen, wij betalen 2/3 en jij 1/3, hoeveel dit is kan je zien op je loonspecificatie.   N.B. Als je langer dan 26 weken niet hebt gewerkt begint de telling opnieuw!    

Rooster/oproep
Na 12 maanden heb je recht op een aanbieding voor een vast aantal uren in je contract. Indien je daadwerkelijk 52 weken hebt gewerkt ga je over naar fase 3. Roosters moeten 4 dagen voorafgaand aan de oproep bekend zijn en mogen niet meer eenzijdig gewijzigd worden binnen die 4 dagen. Indien je wordt opgeroepen heb je in ieder geval recht op minimaal 3 uur uitbetaling.  
Tranisitievergoeding
Indien onze inlener besluit om de opdracht te beeindigen en jouw contract derhalve ook bij EN-flex beeindigd wordt, heb je recht op een transitievergoeding. Dit betreft na rato een derde maandsalaris per dienstjaar.

Betaling en vergoedingen

Wanneer staat het loon op mijn rekening?

Je loon is overgemaakt wanneer je een mail ontvangt met je loonspecificatie. Alle betalingen worden diezelfde dag nog gedaan. Afhankelijk van bij welke bank je zit staat het meestal binnen een dag op je rekening!

Hoe declareer ik mijn reiskosten?

  1. Reis je met OV? Vul dan het bedrag in bij vakje Vergoeding OV en upload een declaratieoverzicht van ov-chipkaart.nl of evt foto van losse kaartjes.
  2. Reis je met de auto? Vul dan het aantal km in bij vakje km vergoeding en upload het declaratieformulier km’s (zie welkomstmail).

Wanneer moet mijn werkbriefje binnen zijn om mee te gaan met de verloning?

Als je er zeker van wilt zijn dat je je uren van afgelopen week verloond krijgt moeten ze maandag Vóór 18.00 uur geaccordeerd, door jou en je manager, bij ons binnen zijn.

Verlof- en feestdagen

Ziek/beter melden. Hoe doe ik dat?

Je meldt dit voor 9.00 uur op dezelfde dag nog zowel bij je manager als bij ons op telefoonnummer: 023-554 60 95. Buiten kantoortijden (ma-vrij 9-17 u) dien je ons te mailen en-flex@enhrsolutions.com. Let op: te late ziekmeldingen worden niet in behandeling genomen.   Zit je in fase 1 en 2, dan melden wij bij Acture dat je ziek bent, zij nemen telefonisch contact met je op en begeleiden je tijdens je ziekteperiode. Ben je weer beter? Meld dit dan opnieuw ook bij ons. Zit je in fase 3, dan lopen alle meldingen via EN-flex.

Hoe vraag ik reserveringen aan voor vakantie-uren, feestdagen, kort verzuim?

Dit doe je in de Flexportal, een handleiding heb je ontvangen bij je welkomstmail. Let op: Reserveringen voor feestdagen kunnen alleen voor officieel erkende feestdagen worden aangevraagd. Je kan niet meer aanvragen dan je hebt opgebouwd, dit saldo kan je terugvinden rechts onderaan op je loonspecificatie.

Wijzigingen

Wat moet ik doen als mijn werkzaamheden, afdeling of werklocatie wijzigen?

Geef het tijdig door zodat wij een extra werkbriefje kunnen openzetten. Dit kan per mail.   en-flex@enhrsolutions.com of telefonisch 023-5546095

Wat moet ik doen als mijn werkzaamheden eindigen?

Zodra je weet dat je werkzaamheden eindigen geef je dit per mail aan ons door! Wij zorgen ervoor dat binnen 6 weken na je laatste werkdag al je reserveringen zijn overgemaakt. Op zoek naar nieuw werk? Geef het door!