Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen
Geen resultaten ...
  • Algemeen
    Hoe werkt het fasensysteem? dropdown

    Hoe langer je werkt des te meer rechten bouw je op.

     

    Fase 1
    Deze fase bestaat uit 26 gewerkte weken, iedere week die je minimaal 1 uur werkt telt mee, werk je niet dan telt deze niet mee als gewerkte week. In deze fase is er geen loondoorbetalingsverplichting, dus geen werk is geen loon. Als je langer dan 26 weken niet hebt gewerkt begint de telling opnieuw!

     

    Fase 2
    Deze fase bestaat uit 52 gewerkte weken, hier ga je ook pensioen opbouwen als je 21 jaar of ouder bent. Jij betaalt hier zelf niets voor niets, dat doen wij voor jou. Tevens heb je een aanzegtermijn van 10 dagen, dus als het bedrijf waar je werkt afscheid van je wilt nemen dan moeten zij en/of wij dit per mail aan jou mededelen en heb je de mogelijkheid nog volgens rooster te werken in de komende 10 dagen. Ben je een jaar werkzaam dan krijg je een vaste uren aanbieding.

     

    Fase 3
    In deze fase krijg je max. 6 contracten voor bepaalde tijd in 4 jaar. Hierbij heb je recht op loondoorbetaling mocht er geen werk zijn. In deze fase ga je naar plus pensioen, wij betalen 2/3 en jij 1/3, hoeveel dit is kan je zien op je loonspecificatie.

    Wat verandert er met de nieuwe Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB)? dropdown

    - Na 12 maanden krijg je een aanbieding voor een vast aantal uren. 

     

    - Je hebt recht op transitievergoeding vanaf dag 1 als je werkzaamheden stoppen op last van je werkgever.

     

    - Roosters moeten 4 dagen voorafgaand bekend zijn en kunnen in overleg gewijzigd worden, minimumaantal te werken uren per oproep is 3.

    • Betaling en vergoedingen
      Wanneer staat het loon op mijn rekening? dropdown

      Je loon is overgemaakt wanneer je een mail ontvangt met je loonspecificatie. Alle betalingen worden diezelfde dag betaald nog gedaan. Afhankelijk van bij welke bank je zit staat het meestal binnen een dag op je rekening!

      Hoe declareer ik mijn reiskosten? dropdown

      1. Reis je met OV? Vul dan het bedrag in bij vakje Vergoeding OV en upload een declaratieoverzicht van ov-chipkaart.nl of evt foto van losse kaartjes.

       

      2. Reis je met de auto? Vul dan het aantal km in bij vakje km vergoeding en upload het declaratieformulier km’s (zie welkomstmail).

      Wanneer moet mijn werkbriefje binnen zijn om mee te gaan met de verloning? dropdown

      Als je er zeker van wilt zijn dat je je uren van afgelopen week verloond krijgt moeten die ze de maandag erop vóór 18.00 uur geaccordeerd, door jou en je manager, bij ons binnen zijn.

      • Verlof- en feestdagen
        Ziek/beter melden. Hoe doe ik dat? dropdown

        Je meldt dit voor 9.00 uur zowel bij je manager als bij ons: 023-554 60 95. 

         

        Zit je in fase 1 en 2, dan melden wij bij Acture dat je ziek bent, zij nemen telefonisch contact met je op en begeleiden je tijdens je ziekteperiode. Ben je weer beter? Meld dit dan opnieuw ook bij ons.

         

        Zit je in fase 3, dan lopen alle meldingen via EN-flex.

        Hoe vraag ik reserveringen aan voor vakantie-uren, feestdagen, kort verzuim? dropdown

        Dit doe je in de Flexportal, een handleiding heb je ontvangen bij je welkomstmail.

         

        Let op: 
        Reserveringen voor feestdagen kunnen alleen voor officieel erkende feestdagen worden aangevraagd. 
        Je kan niet meer aanvragen dan je hebt opgebouwd, dit saldo kan je terugvinden rechts onderaan op je loonspecificatie.

        • Wijzigingen
          Wat moet ik doen als mijn werkzaamheden, afdeling of werklocatie wijzigen? dropdown

          Geef het tijdig door zodat wij een extra werkbriefje kunnen openzetten.

          Wat moet ik doen als mijn werkzaamheden eindigen? dropdown

          Zodra je weet dat je werkzaamheden eindigen geef je dit per mail aan ons door! Wij zorgen ervoor dat binnen 6 weken na je laatste werkdag al je reserveringen zijn overgemaakt. Op zoek naar nieuw werk? Geef het door!